Tramwaje:  [  2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12    ]   Autobusy:  [  T4   T8   100   106   107   110   111   112   113   115   116   117   122   123   124   126   127   129   130   131   132   136   138   139   143   148   149   154   155   156   157   158   162   164   166   167   168   169   171   174   175   178   179   184   186   188   189   195   199   200   205   207   210   212   213   227   232   249   255   256   258   262   267   268   269   283   295   512   574   918    ]  
Nocne autobusy:  [  N1   N2   N3   N4   N5   N6   N8   N9   N11   N12   N13    ]  
Gdańska Karta Dużej Rodziny

Karta Dużej Rodziny wydawana jest w ramach Programu „Duża Gdańska Rodzina”.


Komu przysługuje Karta Dużej Gdańskiej Rodziny

Karta Dużej Gdańskiej Rodziny, zwana dalej „Kartą” wydawana jest w ramach Programu „Duża Gdańska Rodzina” rodzinom wielodzietnym, w rozumieniu uchwały Nr LIII/1543/10 Rady Miasta Gdańska z dnia 28 października 2010 r. w sprawie wprowadzenia na terenie Miasta Gdańska Programu „Duża Gdańska Rodzina” na lata 2010 – 2015, zmienionej uchwałą Nr XIV/387/15 z dnia 24 września 2015.
Przez rodzinę wielodzietną należy rozumieć rodzinę, zamieszkującą na terenie miasta Gdańska, w której rodzic (rodzice) lub małżonek rodzica lub rodzic (rodzice) zastępczy lub osoba (osoby) prowadząca rodzinny dom dziecka mają na utrzymaniu co najmniej troje dzieci:

  1. w wieku do ukończenia 18 roku życia,
  2. wieku do ukończenia 26 roku życia w przypadku gdy dziecko uczy się lub studiuje,
  3. w wieku do ukończenia 26 roku życia w przypadku dzieci legitymujących się ważnym orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności;

Karta Dużej Gdańskiej Rodziny przyznawana jest wyłącznie rodzinom zamieszkującym w Gdańsku. Kartę otrzyma każdy członek w rodzinie, której na podstawie wniosku zostanie ona przyznana.

Jakie uprawnienia daje Karta Dużej Gdańskiej Rodziny

Zgodnie z w/w uchwałą, Karta Dużej Gdańskiej Rodziny uprawnia do bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską organizowaną przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku.
UWAGA!
1. Karta nie upoważnia do bezpłatnych przejazdów w Szybkiej Kolei Miejskiej, Przewozach Regionalnych, w pojazdach MZK Wejherowo oraz ZKM Gdynia na obszarze Gdyni i Sopotu.
2. Do bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską organizowaną przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku nie upoważnia OGÓLNOPOLSKA KARTA DUŻEJ RODZINY

WAŻNE! Posiadacz Karty jest zobowiązany okazać ją podczas kontroli biletowej.
W przypadku nieposiadania Karty podczas kontroli lub gdy Karta jest nieważna tj. nieczytelna lub nie ma przedłużonej ważności, kontroler ma prawo wystawić wezwanie do zapłaty za jazdę bez ważnego dokumentu uprawniającego do bezpłatnego przejazdu. Wezwanie może zostać anulowane po przedstawieniu w biurze firmy kontrolującej w terminie 7 dni od otrzymania wezwania ważnej Karty i opłaceniu opłaty manipulacyjnej za anulowanie.


Katalog ulg i zwolnień Karty Dużej Gdańskiej Rodziny  (aktualizacja: 2018-05-10)

Co zrobić, aby otrzymać Kartę Dużej Gdańskiej Rodziny
Należy złożyć wypełniony i podpisany wniosek w Punkcie Obsługi Klienta Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku:

  • Punkt Obsługi Klienta nr 2 przy ul. Wyspiańskiego 9 A – dawny sklep meblowy Heban (Wrzeszcz)
  • Punkt Reklamacji w siedzibie ZTM przy ul. Na Stoku 49 (Gdańsk)
  • Punkt Obsługi Klienta nr 4 przy ul. Świętokrzyska 15 (na pętli tramwajowej Łostowice – Świętokrzyska)

Druki wniosku dostępne są w Punktach Obsługi Klienta ZTM oraz można je pobrać drogą elektroniczną ze strony ZTM Gdańsk i Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Dokumenty niezbędne przy składaniu wniosku

Do wypełnionego i podpisanego wniosku należy:

  • dołączyć podpisane zdjęcia (max. format 4,5x 6,5 cm)
  • opłacić kaucję w wysokości 10 zł za każdą kartę

Przy składaniu wniosku należy okazać do wglądu oryginalne dokumenty potwierdzające stanowienie rodziny wielodzietnej tj:

  1. w przypadku rodziców/rodzica lub opiekunów dowód tożsamości ze zdjęciem
  2. w przypadku małżonka rodzica – dokument potwierdzający tożsamość i akt małżeństwa
  3. w przypadku dzieci w wieku szkolnym aktualna legitymacja szkolna
  4. w przypadku dzieci w wieku do 6 lat akt urodzenia
  5. w przypadku studentów do 26 r. ż. legitymacja studencka
  6. w przypadku dzieci niepełnosprawnych w wieku do 26 roku życia – ważne orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności;
  7. w przypadku rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka postanowienie sądu o umieszczeniu w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka i zaświadczenie z MOPR potwierdzające fakt przebywania w rodzinie.

W przypadku różnych nazwisk dziecka i rodzica wymagane jest okazanie do wglądu oryginału aktu urodzenia. Pracownik ZTM Gdańsk kwituje przyjęcie wniosku i kaucji na odcinku wniosku, który otrzymuje wnioskodawca. Odcinek ten jest podstawą do odebrania Kart przez wnioskodawcę.


Kiedy można odebrać Kartę Dużej Gdańskiej Rodziny

Wniosek o wydanie karty rozpatrywany jest w ciągu miesiąca od dnia jego złożenia wraz z załącznikami.
Sprawdź czy możesz już odebrać kartę


Co zrobić w przypadku utraty lub zniszczenia karty

Właściciel Karty lub przedstawiciel ustawowy (rodzic, opiekun) jest zobowiązany do niezwłocznego zawiadomienia o tym fakcie Zarząd Transportu Miejskiego wraz z prośbą o wydanie wtórnika Karty. Karta zagubiona zostanie zablokowana, a wtórnik Karty zostanie wydawany po opłaceniu kaucji w wysokości, tak jak za nową Kartę.

WNIOSEK DO POBRANIA
obrazek_eko   - Prosimy o drukowanie wniosku na jednej kartce !


Przedłużenie Karty Dużej Gdańskiej Rodziny

ZAPOZNAJ SIĘ Z NOWYM REGULAMINEM !!
Uwaga! Od 24.09.2015r. obowiązują nowe zasady przyznawania i przedłużania Kart Dużej Gdańskiej Rodziny.

  1. Przypominamy posiadaczom Kart Dużych Gdańskich Rodzin o konieczności przedłużenia ważności ulg i zwolnień na kolejny rok. Można to zrobić już od października.
  2. W celu przedłużenia ważności należy przyjść wraz z Kartami oraz dokumentami tożsamości rodziców lub opiekunów prawnych oraz aktualnymi legitymacjami szkolnymi i studenckimi, do jednego z Punktów Obsługi Klienta ZTM:
    • Punkt Obsługi Klienta nr 2 przy ul. Wyspiańskiego 9 A – dawny sklep meblowy Heban we Wrzeszczu;
    • Punkt Obsługi Klienta nr 4 przy ul. Świętokrzyska 15 (pętla tramwajowa Łostowice – Świętokrzyska);
    • Punkt Reklamacyjny w siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego przy ul. Na Stoku 49 w Gdańsku
    oraz wypełnić wniosek o przedłużenie Kart Dużej Gdańskiej Rodziny. W przypadku dopisania do wniosku nowego członka rodziny konieczne jest przedstawienie jego dokumentów takich jak przy składaniu wniosku.
  3. Rozpatrywane będą wnioski tylko z kompletem wymaganych i ważnych na kolejny rok dokumentów. Jeżeli w załączonych do wniosku o przedłużenie Karty dokumentach występować będą różnice w danych osobowych lub adresowych, Zarząd Transportu Miejskiego może, w celu weryfikacji danych, przedłużyć okres rozpatrzenia wniosku do jednego miesiąca.
  4. Po pozytywnym zweryfikowaniu wniosku na Karty zostanie naklejony hologram z nadrukowanym kolejnym rokiem ważności oraz elektronicznie zostanie zapisywana informacja o przedłużeniu ważności uprawnień do bezpłatnych przejazdów środkami gminnego transportu zbiorowego na liniach organizowanych przez Miasto Gdańsk na kolejny rok.
  5. Jeśli co najmniej jedna z Kart okaże się nieczytelna lub zgubiona wnioskodawca musi złożyć wniosek o przedłużenie wszystkich Kart w siedzibie Zarządu, gdzie jednocześnie po uprzednim opłaceniu kaucji otrzyma wtórnik karty nieczytelnej lub zagubionej (konieczne jest posiadanie zdjęcia lub obecność użytkownika Karty).


Informacja dla firm i instytucji chcących przystąpić do programu

Zapraszamy firmy, instytucje i inne podmioty gospodarcze do uczestnictwa w Programie „Duża Gdańska Rodzina”. Państwa aktywność w powyższym zakresie pomoże spełniać rodzinne marzenia i niejednokrotnie sprawi, że na ustach dzieci pojawi się uśmiech. Kreowanie polityki prorodzinnej oraz współtworzenie miasta przyjaznego rodzinom wielodzietnym to bezcenna działalność na rzecz społeczności lokalnej, na rzecz mieszkańców Gdańska.
Zainteresowanych prosimy o przesłanie „Wstępnej deklaracji przystąpienia do programu” na adres email: marta.fularczyk@gdansk.gda.pl.

 
Strona główna

Dyrekcja i kierownicy

RODO

Ceny biletów

  Punkty sprzedaży
  Automaty biletowe
Tramwaj wodny

Karta Miejska

Gdańska
    Karta Dużej Rodziny


Ogólnopolska
     Karta Dużej Rodziny


Legitymacja studencka

Kontrola biletowa

Niepełnosprawni

Zezwolenia

Przetargi

Praca

Informacja dla pasażera

Otwarte dane ZTM

Linki

O ZTM

Kontakt

Skargi i wnioski

Reklamacje

strona bip




obrazek karta miejska
Gdańskie Centrum Kontaktu

telefoniczny

BO_2018

PIT_2018